Umów się na spotkanie online

Aktualności

OfertaTłumikiPromocje

Krzywe tarcze hamulcowe

28.04.2015
O krzywej tarczy hamulcowej możemy mówić w sytuacji, kiedy podczas hamowania następuje wyraźne drganie kierownicy, pedału hamulca lub pojawiają się dziwne, dotychczas niewystępujące dźwięki. Krzywizna tarczy oznacza nieprawidłową pracę układu hamulcowego, ryzyko wydłużenia drogi hamowania i znaczący spadek komfortu podróżowania.

Co powoduje skrzywienie tarczy hamulcowej?

Przyczyny są trzy:
– obciążenia termiczne wynikające z eksploatacji (np. długotrwała jazda na wciśniętym hamulcu podczas zjazdu ze wzniesienia) lub usterki (uszkodzony zacisk, który powoduje, że klocek nie wraca na swoje miejsce i ociera o tarczę). Tego rodzaju przegrzania powodują deformację tarczy hamulcowej i w efekcie odczuwalne bicie na kierownicy.
– błąd przy montażu nowych tarcz. Mechanik powinien sprawdzić bicie piast i luz łożysk. Jeśli tutaj nastąpi przeoczenie (uszkodzone elementy nie zostaną wymienione), w krótkim czasie nowe tarcze zostaną uszkodzone i znów pojawi się problem.
– kiepska jakość nowych tarcz. Stosunkowo często zdarza się, że tarcze hamulcowe nie mają wymaganych przez producenta samochodu parametrów. Rozmiar tarczy to nie wszystko, dlatego konieczne jest sprawdzanie bicia również nowych tarcz przed montażem. Znane są także przypadki deformacji tarcz wynikające z zastosowania przez producenta części słabych materiałów.

Jakie mogą być konsekwencje jazdy z “bijącymi” hamulcami?

Przede wszystkim to zjawisko oznacza, że układ nie działa w sposób maksymalnie wydajny. W sytuacji podbramkowej może zabraknąć nam siły hamowania. Dodatkowym problemem jest powstawanie w układzie przeniesienia napędu dużej ilości drgań, które mają bezpośredni, niszczący wpływ na zawieszenie, elementy wykonawcze hamulców i napędowe. Na deser pozostaje ogromny spadek komfortu podróżowania i wynikający z tego stres.

Co można zrobić?

Serwisowanie samochodu powierzmy specjalistom. Upewnijmy się – zlecając naprawę – że warsztat jest wyposażony w niezbędne narzędzia (w tym do pomiaru bicia tarcz i piast) oraz zatrudnia mechaników posiadających niezbędne doświadczenie. Układ hamulcowy jest kluczowy dla naszego bezpieczeństwa i nie ma tu miejsca na pomyłki czy błędy w sztuce.

design by GreenMouse

Copyright © 2017 slusarczyk-auto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.