Umów się na spotkanie online

Aktualności

OfertaTłumikiPromocje

Pomyłka przy dystrybutorze ? Co robić ?

05.03.2016

Choć żaden z kierowców pewnie nie chciałby się przyznać do pomylenia paliwa podczas tankowania, to takie sytuacje niestety mogą się zdarzyć. Nie oznacza to jednak jeszcze końca świata. 

Dobrze jest wiedzieć, co zrobić w takiej sytuacji. Dzięki temu można uniknąć poważnych w skutkach awarii, a co za tym idzie - drogich napraw samochodu.

Bez zapłonu

Kiedy zorientujemy się, że wlaliśmy do baku naszego samochodu nie takie paliwo, jakim powinien być on napędzany, bezwzględnie nie należy uruchamiać silnika. Jeśli nasz błąd dotrze do nas już po ruszeniu spod dystrybutora, powinniśmy natychmiast zatrzymać pojazd i wyłączyć silnik. Technicy podkreślają, że jeżeli po przejechaniu krótkiego dystansu od stacji paliw nagle autem zacznie szarpać, a silnik po chwili zgaśnie, nie wolno próbować go uruchamiać ponownie.

Auto należy przetransportować wtedy do warsztatu - najlepiej wzywając pomoc drogową. Przy okazji warto pamiętać, iż większość polis ubezpieczeniowych, w tym nawet polisy OC, zawierają w sobie pakiet assisstance, który w sytuacjach pomyłki z paliwem na stacji benzynowej zapewnia nam bezpłatne holowanie.

Po odstawieniu samochodu do serwisu powinno się oczyścić cały układ paliwowy - zaczynając od zbiornika i pompy paliwowej, poprzez przewody, kończąc na czyszczeniu układu wtryskowego i wymianie filtra paliwa. 

Nowe silniki, duży problem

Nowoczesne sytemy paliwowe Diesla i benzynowe są bardzo czułe na zmianę parametrów paliwa, więc w sytuacji, kiedy zasilimy je czymś do czego spalania nie są stworzone, to pojawia się duży problem. Bardzo precyzyjne czujniki czy wtryskiwacze łatwo uszkodzić - choć nie ma tu reguły jak długo i na jakim paliwie możemy jechać bez uszkodzeń. Szczególnie auta z silnikiem Diesla, wyposażone w filtr cząstek stałych, przy próbie spalania benzyny narażone są na nieodwracalne i kosztowne w skutkach uszkodzenia. 

Jednostki benzynowe mniej wrażliwe na błędy przy dystrybutorze

Warto podkreślić, że silniki benzynowe nie są aż tak bardzo narażone na uszkodzenia po zalaniu do baku oleju napędowego. - Rzeczywiście, motor zgaśnie nam po przejechaniu krótkiego dystansu, ale skutki nie muszą być tak dotkliwe, jak w przypadku silników wysokoprężnych. Częściej natomiast czyszczenia będą wymagały wtryskiwacze, które zakleją się gęstszym niż benzyna olejem napędowym. 

Podsumowując, tak na prawdę ciężko jest nam się pomylić na stacji benzynowej, gdyż wlewy paliwa oraz pistolety przy dystrybutorach mają różną średnicę, w zależności od rodzaju paliwa.

Pistolet do dystrybucji benzyny ma mniejszą średnicę niż ten do nalewania oleju napędowego. W każdym bądź razie najczęściej pomyłki zdarzają się w stronę benzyny w silniku Diesla, a nie odwrotnie.

 Opracowane na podst. materiałów z Motofakty.pl

 

Masz podobny problem ?
 
Pozwól, by Twoim samochodem zajęli się Profesjonaliści!
 
Skontaktuj się z nami! Tel. 14 626 10 26

 

design by GreenMouse

Copyright © 2017 slusarczyk-auto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.