Nabijanie klimatyzacji - Jak nie dać się nabić w butelkę?
Klimatyzacja w Twoim aucie przestała działać? Chcesz zlecić nabijanie klimatyzacji? Poczekaj! Dowiedz się, na co zwrócić uwagę, by przy nabijaniu, nie dać się nabić w butelkę.
Czego się dowiesz:
- Czym różni się nabijanie od obsługi całego układu klimatyzacji
- Jak WŁAŚCIWIE powinno przebiegać nabijanie klimatyzacji
- Ile trwa i kosztuje uzupełnienie klimatyzacji gazem
- Co ile nabijać klimatyzację
Nabijanie klimatyzacji - Jak to zazwyczaj wygląda?
Nabijanie klimatyzacji to potoczne określenie procesu filtracji i uzupełnienia systemu czynnikiem chłodzącym. W ten sposób przywracamy klimatyzacji pełną sprawność i możemy korzystać z niej w 100% efektywnie.
W praktyce jednak często jest tak, że nieświadomy klient jedzie nabić klimatyzację, a jedyne co jest nabijane to on sam i to w butelkę.
Dlaczego?
Ponieważ typowy przebieg usługi w warsztacie ogranicza się do podpięcia maszyny, włączenia auta i za 20 minut gotowe.
Przy dobrych wiatrach niektóre warsztaty wymieniają również filtr kabinowy.
Ale czy taki zabieg przywróci systemowi pełną sprawność? I czy takie podejście jest dla Twojego auta bezpieczne?
Niekoniecznie. Sprawdź poniżej, jak powinien ten proces wyglądać.
Nabijanie klimatyzacji w aucie - Jak robimy to w Ślusarczyk Auto?
Po pierwsze trzeba wyraźnie podkreślić, że uzupełnianie układu czynnikiem to coś więcej niż większy komfort przebywania w aucie. To przede wszystkim prewencja i konserwacja układu klimatyzacji od strony mechanicznej.
Regularna konserwacja i serwis układu wydłuża jego żywotność, co oczywiście zmniejsza ryzyko jego wymiany. A poprawne działanie klimatyzacji zwiększa komfort i bezpieczeństwo użytkowników auta.
Dlatego pełna obsługa układu klimatyzacji w Ślusarczyk Auto przebiega 2-etapowo i to Ty decydujesz, co jest dla Ciebie ważne.
Etap 1: Nabicie klimatyzacji - Obsługa części mechanicznej
- podłączenie stacji obsługowej
- sprawdzenie ciśnienia panującego w układzie klimatyzacji po stronie wysokiego i niskiego ciśnienia
- sprawdzenie wzrokowo działania wentylatora lub wentylatorów na chłodnicy
- sprawdzenie wzrokowo działania napędu sprężarki klimatyzacji
- odessanie czynnika + sprawdzenie ubytku
- uzupełnienie brakującej ilości gazu
- jeśli ubytek czynnika jest większy niż 30% wykonujemy wstępną diagnostykę układu
- kontrola wydajności chłodzenia
Etap 2: Obsługa układu wentylacji wnętrza
Dbamy nie tylko o komfort termiczny, ale również o to czym oddychasz. Sam zdecyduj, jak chcesz zadbać o zdrowie swoje i swojej rodziny.
- wymiana filtra kabinowego na ten z węglem aktywnym lub polifenolem
- dezynfekcja układu metodą ozonowania
- mycie parownika i dezynfekcja kanałów wentylacyjnych
Dopiero po tak dogłębnym sprawdzeniu i przywróceniu układowi niemalże “wersji fabrycznej” wiemy, że użytkownik auta będzie mógł oddychać bezpiecznym powietrzem.
Dlatego jeśli szukasz warsztatu, który poza sowitym “skasowaniem” Cię za uzupełnienie gazu oferuje coś więcej, to teraz wiesz, na co zwrócić uwagę.
Oczywiście to nie wszystko.
Ile trwa nabijanie klimatyzacji w aucie?
Jeśli układ jest szczelny i jego mechanizm działa, to uzupełnienie płynu zajmuje od 30 do 50 minut. Dlatego jeśli warsztat wycenił się drożej pod pretekstem kilku godzin pracy, warto dopytać o to co zostało zrealizowane i czy faktycznie wymagało to tyle czasu.
Sprawdź, jakie czynniki wpływają na ubytek czynnika chłodzącego.
Nabijanie klimatyzacji - Cena
Czy korzystając z nabijania klimatyzacji, wiesz, co otrzymujesz w cenie? Wszystko zależy od tego, jak wiele pracy wymaga przywrócenie układu do stanu niemalże fabrycznego. Choć cena samego gazu w każdym warsztacie jest podobna, to oczywiście cała usługa może kosztować więcej, co będzie wynikać z ilości prac związanych z uszczelnianiem czy też naprawą układu oraz tym na ile etapów prac się zdecydujesz.
Cena w Ślusarczyk Auto opracowywana jest na podstawie etapów, gdzie:
Etap 1:
- koszt zużytego czynnika
Etap 2:
- koszt filtra kabinowego wycenianego wg modelu auta - jego wymiana zawiera dezynfekcję poprzez ozonowanie
- mycie parownika i dezynfekcja kanałów wentylacyjnych
Dokładną wycenę za nabijanie klimatyzacji możesz poznać, kontaktując się z naszym serwisem:
Recepcja: tel: 14 626 10 26
tel. kom: 531 212 477
e-mail: doradcy@slusarczyk-auto.pl
Co ile nabijać klimatyzacje?
Nabijanie klimatyzacji zaleca się przynajmniej raz w roku oraz co sezonową kontrolę poziomu czynnika. Warto tutaj podkreślić, że w ciągu 12 miesięcy z układu klimatyzacji ulatnia się nawet 10% czynnika chłodzącego, co oznacza, że nawet jeśli auto stoi nieużywane, to płynu ubywa.
Jak często dezynfekować układ i wymieniać filtr kabinowy?
Warto również pamiętać, że nabijanie klimatyzacji, to co innego niż sama dezynfekcja układu i wymiana filtra kabinowego. A te zadania warto zlecać:
- Bezwzględnie po zakupie samochodu z drugiej ręki.
- Filtr kabinowy zaleca się wymieniać raz na pół roku - warto połączyć to z sezonową wymianą opon.
- Po zimie filtr jest zawilgocony, a letnie upały będą sprzyjać rozwojowi grzybów i drobnoustrojów szkodliwych dla naszego układu oddechowego - często generuje to nieprzyjemny zapach.
- Po okresie letnim filtr jest pełen pyłków i kurzu, chłonie wilgoć, co będzie wpływało na wilgoć wewnątrz pojazdu i parowanie szyb.
Podsumowanie
Aktualnie ciężko sobie wyobrazić auto bez sprawnej klimatyzacji. Szczególnie latem, gdy wnętrze samochodu zamienia się w piekarnik. Jeśli chcesz zlecić nabijanie klimatyzacji, to teraz wiesz, o co dopytać by warsztat nie nabił Cię w butelkę.