Aktualności
Jak kobiety dokonują wyboru samochodu?

Patrzenie na motoryzację z damskiej perspektywy bardzo szybko prowadzi mężczyznę do popularnych stereotypów. Te choć są mocno ugruntowane w świadomości zmotoryzowanych, niewiele mają wspólnego z rzeczywistością.
Dzisiaj dużo bardziej kobiety cenią świadomy wybór i rozsądek. W efekcie identycznie jak mężczyźni poszukują pojazdu, który nie będzie się psuł, okaże się bezpieczny i do tego zaoferuje korzystny stosunek wartości do ceny. Skutek? Coraz częściej przedstawicielki płci pięknej są widywane za kierownicą samochodów ze zwiększonym prześwitem.
Różnice? Nie ma żadnych!
W badaniach przeprowadzonych na próbie tysiąca kobiet i mężczyzn przez redakcję serwisu z motoryzacyjnymi poradami MyCarGossip.co.uk. Ankieta pokazała w jak dużym stopniu przedstawiciele poszczególnych płci cenią kluczowe cechy pojazdów. Na spalanie patrzy 72 procent kobiet i 65 procent mężczyzn, koszty utrzymania są ważne dla 69 procent kobiet i 60 procent mężczyzn, a kolor ma znaczenie dla 24 procent kobiet i 19 procent mężczyzn.
Z badania wynika, że między paniami, a panami występują pewne rozbieżności w wartościowaniu priorytetu danej cechy auta. Różnice są jednak marginalne. Przez to w żaden sposób nie przesądzają o całkowicie różnym podejściu do tematu zakupu nowego samochodu.
Panie dużo wcześniej sprawdzają informacje
O ile same faktory decydujące o wyborze poszczególnego samochodu są identyczne w przypadku obydwu płci, o tyle różnice rozbijają się o sposób realizacji procesu podejmowania decyzji. Kobiety robią gruntowny research jeszcze przed pójściem do salonu sprzedaży. Mężczyźni najpierw pojawiają się w ASO, a dopiero potem sprawdzają najważniejsze informacje dotyczące pojazdu w internecie.
Intuicyjna wydaje się być jedna przyczyna. Mężczyzna nie ma żadnych problemów z dopytywaniem sprzedawcy o techniczne szczegóły konstrukcji samochodu. U kobiet identyczna postawa prawdopodobnie zostanie odczytana negatywnie i z automatu posłuży do uruchomienia stereotypów. Aby uniknąć takich skojarzeń, panie w zaciszu własnego domu wolą dopytać "sieć" o wszystkie interesujące je aspekty. Poza tym kobiety z szeroko zakrojonego researchu wyciągną dużo większą ilość informacji, przez co są w stanie chłodno ocenić kandydatury aut.
XXI wiek zmienił nie tylko motoryzację, ale także i zmotoryzowane kobiety. Dzisiaj panie nie są już stereotypowymi właścicielkami różowego lub fioletowego Renault Twingo, a stały się pełnoprawnymi zarządcami domowych flot i coraz częściej patrzą w stronę rozsądnych wyborów. Samodzielność ich wyborów samochodowych rośnie, a to oznacza że potencjału decyzji podjętej przez przedstawicielki płci pięknej pod żadnym pozorem nie można bagatelizować.
Źródło: motofakty.pl