Aktualności
Geometria 3D

Geometria kół pojazdu polega na ustawieniu kątów pracy kół do parametrów wyznaczonych przez producenta pojazdu. Parametry te ulegają zmianie na skutek normalnej eksploatacji samochodu (zużycie opon i zawieszenia). Gdy użytkujemy auto na drogach kiepskiej jakości, proces ten następuje w tempie przyspieszonym. Po wymianie elementów zawieszenia takich jak: końcówki drążków kierowniczych, wahacze lub ich części, amortyzatory, felgi należy koniecznie ustawić zbieżność lub geometrię kół.
Kontrolę geometrii warto wykonać kiedy zauważymy również następujące zjawiska:
-
podczas jazdy na wprost po równej drodze kierownica nie znajduje się w prawidłowym położeniu,
-
podczas jazdy na wprost auto ściąga na jedną ze stron,
-
podczas jazdy w zakręcie słychać popiskiwanie opon,
-
auto nie jest stabilne na drodze - trzeba cały czas poprawiać tor jazdy,
-
auto inaczej pokonuje zakręt lewy niż prawy,
-
opony zużywają się nierównomiernie,
Bardzo ważnym czynnikiem przy tej operacji jest dokładny sprzęt i wykwalifikowany technik. Posiadamy najnowocześniejszy system pomiaru i obrazowania geometrii 3D firmy Hofmann, a pracownicy dysponują odpowiednim doświadczeniem.
Urzadzenie Hofmann Geoliner zapewnia szybki i precyzyjny pomiar geometrii samochodu z wykorzystaniem technologii obrazowania trójwymiarowego 3D. Jest to obecnie najnowocześniejsza i najdokładniejsza metoda badawcza. Oprócz pomiarów kątowych, umożliwia sprawdzenia równoległości osi i odległości od siebie poszczególnych kół, kluczowych dla identyfikacji samochodów mających za sobą wypadkową przeszłość.
Wykonywane pomiary (wybrane):
- kąt zbieżności poszczególnych kół,
- kąt zbieżności sumarycznej osi,
- kąt pochylenia wszystkich kół,
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych,
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych,
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych po podniesieniu,
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych po podniesieniu,
- wartość przesuniecia osi tylnej,
- nierównoległość osi, przesunięcie kół,
- kąt maksymalny skrętów kół,
- pomiar pochylenia kół dla zbieżności =0,
- pomiar ustawienia wahacza poprzecznego,
- ustawianie ramy pośredniej,
- ustawianie położenia czterech kół - wyznaczanie płaszczyzny pomiaru,
- procedura regulacji pochylenia i zbieżności za pomocą podkładek,
- E-Z toe - ustawianie zbieżności przy skręconych kołach,