Umów się na spotkanie online

Chip tuning

OfertaTłumikiPromocje

 

CHIP TUNING – dlaczego warto zrobić go w swoim samochodzie?

Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, żeby zwiększyć moc swojego samochodu? A może zastanawiało Cię w jaki sposób zmniejszyć spalanie paliwa? Czy istnieje metoda na to, aby Twój samochód bardziej niż do tej pory spełniał oczekiwania pod względem mocy, momentu obrotowego, przyspieszenia i dynamiki? Odpowiedzią na te pytania jest chip tuning.

W dzisiejszych czasach chip tuning gwałtownie zyskuje na popularności ze względu na swoją nieinwazyjność, niedługi czas wykonania, a przede wszystkim ze względu na efektywność w poprawie wielu aspektów użytkowania pojazdu.

 

Ale czym właściwie jest chip tuning i jak funkcjonuje?

Chip tuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika oraz momentu obrotowego, a także zmniejszenie ilości zużywanego przez samochód paliwa (poprzez poprawę efektywności spalania mieszanki) oraz poprawa dynamiki, tym samym bezpieczeństwa jazdy tak, aby kierowca z powodzeniem mógł korzystać z pełnych możliwości samochodu. Dzięki chip tuningowi możemy uzyskać maksymalne osiągi, czyli użyć rezerw pozostawionych przez producenta w silniku oraz jego podzespołach. Modyfikacja oprogramowania znajduje zastosowanie w praktycznie każdym samochodzie posiadającym elektroniczny sterownik wtrysku.

Obecni na rynku producenci marek samochodowych kierują się ściśle wyznaczonymi normami dotyczącymi m.in. trwałości samochodu, zużycia paliwa, emisji spalin. Chodzi tutaj w znacznej mierze o zabezpieczenie pojazdów przed niewłaściwą eksploatacją użytkowników - zaniedbaniami w serwisowaniu (wydłużone interwały wymiany oleju i  filtrów), czy korzystania ze złej jakości paliwa napędowego.  W związku z tym wszystkie samochody wypuszczane z linii produkcyjnej są zaprojektowane tak, aby wykorzystywać  jedynie ok. 60% swoich rzeczywistych osiągów. Dzięki temu są one mniej narażone na awarie spowodowane nieodpowiednim użytkowaniem i w konsekwencji trwalsze. Na szczęście dla dbających o swoje samochody użytkowników, chcących odzyskać ich niewykorzystany potencjał, ograniczenia te nie wynikają z ich uwarunkowań technicznych pojazdów, a jedynie z wgranego do centralki sterującej silnika (ECU) programu. Chip tuning polega na modyfikacji tego programu – należy jednak pamiętać, że dobrze wykonany program do chip tuningu nie jest uniwersalny, tworzy się go indywidualnie do danego samochodu, przy czym powinien być on dopracowany i zharmonizowany z pozostałymi systemami pojazdu.

 

Na czym polega profesjonalny chip tuning?

Jak już wspomnieliśmy, chip tuning to w dużym uproszczeniu modyfikacja programu sterującego silnikiem. Brzmi nieskomplikowanie, jednak wbrew pozorom prawidłowe, bezpieczne i efektywne wykonanie chip tuningu wymaga od tunerów sporych umiejętności, wiedzy oraz profesjonalnego sprzętu.

Początkiem fachowo przeprowadzonego procesu chip tuningu powinien być dokładny przegląd techniczny pojazdu poddawanego modyfikacji. Wbrew powszechnym przekonaniom chip tuning nie tylko zwiększa ilość koni mechanicznych, moment obrotowy przy jednoczesnej poprawie dynamiki i przyspieszenia pojazdu, ale także zachowuje pełnię bezpieczeństwa w użytkowaniu samochodu i jest dla niego zupełnie nieszkodliwe. Jest to jednak możliwe wyłącznie wtedy, gdy mamy do czynienia z zadbanym pod względem technicznym samochodem oraz gdy nowe osiągi są do niego (stanu technicznego) odpowiednio przystosowane. Wstępna diagnostyka pojazdu jest więc niezwykle istotna.

Kolejnym etapem chip tuningu jest pomiar pojazdu na hamowni podwoziowej. Należy zbadać ilość KM i moment obrotowy samochodu, a także wiele innych parametrów, których uwzględnienie pozwoli na prawidłowe zmodyfikowanie programu.

Dalej następuje właściwa modyfikacja, czyli wgranie nowego programu do centralki sterującej silnikiem. W nowszych samochodach odbywa się to za pomocą gniazda diagnostycznego, poprzez wgranie programu do sterownika, natomiast w starszych przez wylutowanie odpowiedniej części sterownika, a następnie jej przeprogramowanie. Sekret profesjonalnie wykonanego chip tuningu opiera się przede wszystkim na dokładnym monitorowaniu i sprawdzeniu programu, a następnie analizie pomiarów z hamowni w celu zbadania poprawności działania pojazdu pod względem mechanicznym oraz elektronicznym.

Dzięki tym działaniom możemy cieszyć się znacznym, trwałym, a przede wszystkim bezpiecznym przyrostem mocy oraz momentu obrotowego aż do kilkudziesięciu procent ( w samochodach z turbinami) oraz do 10%  w samochodach z silnikami wolnossącymi. Jednocześnie zużycie paliwa jest zdecydowanie niższe w obydwu tych przypadkach.

Jeżeli więc regularnie serwisujesz swój samochód i jesteś zainteresowany chip tuningiem, wybierz pakiet dla siebie:

Njoy - pakiet startowy
- dla mniej wymagających użytkowników, budżetowe rozwiązanie dla łaknących nowych wrażeń stosunkowo niskim kosztem 
- pomiar przed przystąpieniem do prac

Pleasure - quantum,
- w podstawowej opcji z supportem*:
- pomiar przed przystąpieniem do prac
- Support , gwarancja 30 dni na odstąpienie od modyfikacji zasadniczej, odnowienie modyfikacji po aktualizacjach i naprawach pojazdu.*

Individual - Support,
- gwarancja 30 dni na odstąpienie od modyfikacji zasadniczej, odnowienie modyfikacji po aktualizacjach i naprawach pojazdu.*:
- pomiar przed przystąpieniem do prac
- serwis olejowy Premium Plus z pakietem filtrów
- czyszczenie układu dolotowego
- czyszczenie układu wtryskowego
- konserwacja układu smarowania
- sugestie dotyczące ASB

* Support , gwarancja 30 dni na odstąpienie od modyfikacji zasadniczej, odnowienie modyfikacji po aktualizacjach i naprawach. Usługa obowiązuje tylko dla posiadacza pojazdu będącego właścicielem w chwili modyfikacji.

Cennik usługi:

Chiptuning stage 1 - silniki benzynowe od 1099 pln
Ceny uzależnione od rocznika samochodu i pojemności silnika.


Chiptuning stage 1 - silniki diesla od 899 pln
Ceny uzależnione od rocznika samochodu i pojemności silnika

 

Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi
tel. 14 626 10 26

 

 

 

design by GreenMouse

Copyright © 2018 slusarczyk-auto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.