screenshot.142.jpg

Geometria 3D

Kontrolę geometrii pojazdu warto wykonać, kiedy zauważymy następujące zjawiska:

  • podczas jazdy na wprost po równej drodze kierownica nie znajduje się w prawidłowym położeniu,
  • podczas jazdy na wprost auto ściąga na jedną ze stron,
  • podczas jazdy w zakręcie słychać popiskiwanie opon,
  • auto nie jest stabilne na drodze - trzeba cały czas poprawiać tor jazdy,
  • auto inaczej pokonuje zakręt lewy niż prawy,
  • opony zużywają się nierównomiernie.

Geometria kół pojazdu polega na ustawieniu kątów pracy kół do parametrów wyznaczonych przez producenta pojazdu. Parametry te ulegają zmianie na skutek normalnej eksploatacji samochodu (zużycie opon i zawieszenia). Gdy użytkujemy auto na drogach kiepskiej jakości, proces ten następuje w tempie przyspieszonym. Po wymianie elementów zawieszenia, takich jak: końcówki drążków kierowniczych, wahacze lub ich części, amortyzatory czy felgi, należy koniecznie ustawić zbieżność lub geometrię kół.

Bardzo ważnym czynnikiem przy tej operacji jest dokładny sprzęt i wykwalifikowany technik. Posiadamy najnowocześniejszy system pomiaru i obrazowania geometrii 3D firmy Hofmann, a pracownicy dysponują odpowiednim doświadczeniem.

geometria-3D

Urzadzenie Hofmann Geoliner zapewnia szybki i precyzyjny pomiar geometrii samochodu z wykorzystaniem technologii obrazowania trójwymiarowego 3D. Jest to obecnie najnowocześniejsza i najdokładniejsza metoda badawcza. Wykorzystuje się w tym celu zespół tarcz mocowanych na kołach, których pozycja w przestrzeni odczytywana jest przez komputer za pomocą kamer wysokiej rozdzielczości. Oprócz pomiarów kątowych, umożliwia sprawdzenia równoległości osi i odległości od siebie poszczególnych kół, kluczowych dla identyfikacji samochodów mających za sobą wypadkową przeszłość. Prawidłowo ustawiona geometria ma ogromny wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Wykonywane pomiary (wybrane):        
- kąt zbieżności poszczególnych kół,  
- kąt zbieżności sumarycznej osi,    
- kąt pochylenia wszystkich kół,    
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych,    
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych,    
- kąt pochylenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych po podniesieniu,    
- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kół kierowanych po podniesieniu,  
- wartość przesunięcia osi tylnej,
- nierównoległość osi, przesunięcie kół,  
- kąt maksymalny skrętów kół, 
- pomiar pochylenia kół dla zbieżności = 0,
- pomiar ustawienia wahacza poprzecznego,    
- ustawianie ramy pośredniej,
- ustawianie położenia czterech kół - wyznaczanie płaszczyzny pomiaru,
- procedura regulacji pochylenia i zbieżności za pomocą podkładek,    
- E-Z toe - ustawianie zbieżności przy skręconych kołach,   

Gwarantujemy najwyższą jakość procesu. Klient otrzymuje wydruk z efektami naszej pracy.

Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi
tel. 14 626 10 26

Slider
F.H.U. "Ślusarczyk" J. Ślusarczyk

ul. Do Huty 31, 33-100 Tarnów

NIP: 873-121-51-91
Regon: 850362305

Email:
Newsletter
Slider

Zostaw numer - Oddzwonimy

Dziękujemy za kontakt. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe.

  • W dniu 03 marca 2015 roku, kapituła Akcji Dobry Pracodawca, pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Marszałka Województwa Małopolskiego, Wojewody Małopolskiego oraz małopolskiej loży Business Centre Club - uhonorowała naszą firmę tytułem Dobry Pracodawca 2014!