Regeneracja filtrów DPF, czyszczenie i wymiana – pełen komplet usług w Tarnowie

Jeszcze kilka lat temu oczywistym było, że silnik ciężarówki czy autobusu musi kopcić. Chmury czarnego dymu unosiły się również za osobówkami wyposażonymi w silniki diesla. Od pewnego czasu, to zjawisko coraz trudniej zaobserwować. Silnik wysokoprężny nie oznacza już kłębów czarnego dymu z rury wydechowej. Dlaczego? Gdyż po naszych ulicach jeździ coraz więcej samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF). I będzie ich jeszcze więcej, ponieważ nowe samochody muszą spełniać bardzo restrykcyjne normy emisji spalin - co bez zastosowania w/w filtra jest niemożliwe. Właśnie dlatego, jeśli ulegnie on uszkodzeniu, niezbędna może się okazać regeneracja DPF.

DPF w samochodzie - samo zło?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że filtry cząstek stałych mają za zadanie eliminować ze spalin silników wysokoprężnych rakotwórcze substancje, w tym związki sadzy. W ten sposób chronione jest zdrowie i życie nas wszystkich. Tymczasem nieświadomy kierowca dowiaduje się o jego istnieniu w samochodzie dzięki świecącej na żółto kontrolce ostrzegawczej, która na dodatek nie chce zagasnąć.

Żółta kontrolka – czas na regenerację DPF?

Świecenie tej kontrolki (opisanej jako DPF, lub mającej niekiedy postać "pojemnika z ziarnami piasku") oznacza, że samochód już sobie nie radzi z samodzielną obsługą systemu oczyszczania spalin. O jaką obsługę chodzi? Pojazd analizuje poziom wypełnienia sadzą i popiołem filtra DPF/FAP i na tej podstawie dokonuje tzw. "dopalania cząstek". Polega to na tymczasowym podniesieniu temperatury spalin w układzie poprzez wprowadzenie do komór spalania większej ilości paliwa. Gorące gazy są w stanie częściowo oczyścić filtr w optymalnych warunkach pracy (podwyższone obroty silnika, jazda pozamiejska). Kiedy procedury samooczyszczania już przestają wystarczać - zapala się odpowiednia kontrolka i samochód musi odwiedzić serwis. Na czyszczenie DPF lub usługi naprawcze zapraszamy do nas do Tarnowa.

Usuwanie DPF – czy demontaż ma sens?

Do niedawna taka żółta kontrolka oznaczała problemy i potężne wydatki. Nie były znane sposoby przywrócenia sprawności filtra - trzeba było go wymienić. W zależności od marki takie urządzenie kosztuje od 3,5 do 10 tys. złotych. Niektórzy próbowali radzić sobie z sytuacją poprzez fizyczne usuwanie DPF z samochodu. Dla Państwa informacji: oznacza to zawsze kłopoty.

Po pierwsze: usunięcie urządzenia oczyszczania spalin jest nielegalne, gdyż narusza warunki dopuszczenia samochodu do ruchu (samochód zaczyna dymić i zatruwać środowisko). W krajach UE grożą za taki proceder bardzo wysokie kary finansowe. W Polsce również Policja dysponuje stosownymi narzędziami do kontroli samochodów z DPF.

Po drugie: rodzi poważne konsekwencje w sterownikach samochodu. Pojawiają się kłopoty z układem wtryskowym, samochód nie ma mocy, pracuje w trybie awaryjnym itd.

Naprawa filtra DPF – regeneracja to świetne rozwiązanie!

Czy jest jakieś rozsądne wyjście z sytuacji, które nie będzie wymagało usuwania DPF, zmiany części na nową i adaptacji po wymianie? Regeneracja! Serwis samochodowy Ślusarczyk Auto jako jeden z nielicznych w regionie zajmuje się tematyką filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Technologia stosowana przez naszą firmę pozwala zregenerować filtry cząstek stałych, które w procesie rekonstrukcji odzyskują swoje dawne właściwości do poziomu niemal fabrycznie nowego. Na nasze usługi regeneracji dajemy gwarancję oraz proponujemy fachowe doradztwo.

Proces naprawy obejmuje demontaż filtra DPF, czyszczenie, montaż, kasowanie wskazań komputera, adaptację.

W przypadku filtra FAP, zachodzi konieczność skontrolowania i ewentualnie uzupełnienia specjalnych środków addytywnych ułatwiających dopalanie sadzy w filtrze.

Podczas opisanych wyżej procesów automatycznego "dopalania filtra" - poprzedzających awarię i wizytę w serwisie - dochodzi do degradacji oleju silnikowego. Zwiększona dawka paliwa powoduje rozrzedzenie oleju i znaczne pogorszenie jego własności smarujących. Dlatego przy regeneracji filtra DPF/FAP bezwzględnie należy wymienić olej w silniku (warunek gwarancji), a materiały eksploatacyjne - filtr oleju i olej - muszą spełniać specyfikacje producenta samochodu (są odpłatne dodatkowo).

Regeneracja filtra DPF – cena i termin wykonania usługi

Jeśli wystąpi problem z filtrem cząsteczek stałych, zapraszamy Państwa do naszego warsztatu na regenerację DPF i przegląd auta. Cena i termin czyszczenia DPF ustalamy indywidualnie w zależności od marki i modelu samochodu! Zachęcamy również do zapoznania się z pozostałymi usługami i sprawdzenie, co mechanik samochodowy z Tarnowa, może dla Państwa zrobić. Auta naprawiamy w najszybszym możliwym terminie, a cennik przejrzysty i dostosowany do możliwości klienta.

Zapraszamy do kontaktu!

Na wszystkie usługi wykonywane w naszym serwisie udzielamy gwarancji.
Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi
tel. 14 626 10 26

Nasi partnerzy atel2.png logo-buz2.jpg