Umów się na spotkanie online

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

OfertaTłumikiPromocje

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Nowoczesne "automaty" to bardzo skomplikowane i precyzyjne urządzenia, wymagające specjalistycznej obsługi. Z przyjemnością informujemy, iż dzięki współpracy z firmą Liqui Moly, wprowadziliśmy do oferty nową usługę – dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej.

Co to jest?

Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) jest procesem, który umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Wymiana tradycyjna to tak naprawdę rozmieszanie nowego oleju w starym.

Dlaczego dynamiczna wymiana jest lepsza?

Klienci często pytają: "Słyszałem, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia. Czy to prawda?" Odpowiadamy z całą stanowczością: NIE! Dlaczego nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku? Analogicznie powinno być ze skrzynia biegów, bowiem to właśnie ona przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom Liqui Moly jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji przewidzianej przez producenta (Polecamy stosowanie oryginalych środków smarnych lub zastąpienie ich produktami porównywalnej jakości). Następnie wymieniany jest filtr w ASB. Dzięki temu skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. Oczywiście takie efekty odczuwalne są tylko w skrzyniach, które nie są uszkodzone.

Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów, odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek olej przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii.

W moim samochodzie, znajduje się informacja, że olej w skrzyni biegów jest niewymienny (przewidziany na całe życie samochodu - Lifetime). Czy powinienem się tym zajmować?

Oczywiście! Faktycznie w samochodach niektórych marek można znaleźć informacje (np. BMW i Mercedes), że olej  jest typu Lifetime. Oznacza to, że przewidziany jest na "życie podzespołu". Podzespołu, ale nie auta! Po osiągnięciu wartości granicznej (zazwyczaj ok 200 000 km) skrzynia, wg producenta samochodu, nadaje się do generalnego remontu lub wymiany. Wtedy oczywiście stosuje się już nowe środki smarne.

Natomiast producent skrzyni biegów (np. ZF) zaleca wymianę oleju w ASB nie rzadziej niż co 50 000 km. Skąd ta różnica? Odpowiedzią jest pytanie: co producentowi samochodu bardziej opłaca się wymieniać: całą skrzynię czy olej? Trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jeden fakt - dla producenta samochodu najważniejszy jest "pierwszy klient", ten który kupuje nowy samochód. Obecnie, wyjątkowe są sytuacje, by pierwszy właściciel użytkował samochód więcej niż 200 000 km. Takiemu klientowi trzeba zapewnić stosunkowo niskie koszty eksploatacji nawet ryzykując przedwczesne zużycie podzespołów (stąd wydłużanie m.in. interwałów przeglądowych do 30 tysięcy kilometrów, a nawet więcej). Do 200 000 km nic poważnego nie powinno się wydarzyć. Przeważnie przy takim przebiegu samochód zmienia właściciela. Natomiast zadwolony "pierwszy klient" wraca po nowy samochód.

Obecnie firma Mercedes-Benz, po licznych skargach ze strony Klientów na szarpanie automatycznych skrzyń biegów, wycofuje się z polityki niewymiennych środków smarnych i zaleca wymianę oleju w ASB nie rzadziej niż co 60 000 km.

Zdarzają się sytuacje, że po wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów, biegi przełączają się wyraźnie gorzej. Dlaczego?

Przyczyny mogą być dwie:

1. Skrzynia była już uszkodzona i wymiana oleju zbiegła się z awarią. Rzadko spotykana sytuacja, ale jednak możliwa.

2. Wymiana była wykonana metodą "statyczną". Wprowadzenie do układu nawet niewielkiej (3-4 litry) ilości nowego oleju o silnych właściwościach myjących, spowodowało oderwanie nagromadzonych w kanałach skrzyni biegów zanieczyszczeń (cząstek stałych) i ich przetransportowanie w okolice układu sterowania. Zaczęły się blokować elektrozawory i stąd efekt szarpania, niewłaściwej pracy. Jedynym rozwiązaniem jest dokładne płukanie skrzyni biegów specjalnymi środkami, usunięcie CAŁEGO starego oleju i zastąpienie go świeżym (czyli pełny proces dynamicznej wymiany).

Czy w każdym samochodzie możecie wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów?

Dysponujemy sprzętem umożliwiającym taki proces w większości samochodów dostępnych na rynku wykorzystujących różne rozwiązania (w tym CVT, DSG, Multitronic i inne).

Świetnie! Jak wygląda ta procedura?

1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy urządzenia ATF Exchanger.

2. Układ smarowania ASB jest czyszczony z środkami Liqui Moly (dodawanymi do starego płynu).

3. Usuwamy stary olej wraz ze środkami czyszczącymi ("wypchnięcie" zużytego płynu pompą przy jednoczesnym wprowadzeniu nowego - brak ryzyka pracy skrzyni "na sucho").

4. Świeży olej zastępuje olej przepracowany (olej jest ważony, ilość w pełni mointorowana). Proces wymaga zużycia ok 3 litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni. Ten dodatkowy olej wykorzystywany jest do zupełnego usunięcia zużytego płynu.

5. Wymieniamy filtr skrzyni biegów (nie każda ASB ma filtr wymienny).

6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni.

7. Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy (wykonywana za pomocą diagnoskopu).

W celu zachowania prawidłowych warunków pracy, wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów powinna być wykonywana nie rzadziej niż co 50 000 km!

 

Cennik:

Usługa dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów: od 500 zł brutto

Preparat czyszczący i środek uszlachetniający: 120-280 zł (dobierany do typu skrzyni)

Olej przekładniowy: wyceniany indywidualnie (dobierany do typu skrzyni)

Filtr oleju (jeśli występuje): wyceniany indywidualnie (dobierany do typu skrzyni)

Kwota łączna za usługę z materiałami: od 1190 zł netto (wyceny dokonuje doradca serwisowy) 

Powyższa cena dotyczy skrzyń Yatco /6-biegowych, 5-biegowych/ oraz skrzyń Aisin /6-biegowych/ z zastosowaniem oleju zamiennego, bez wymiennego filtra skrzyni.

WAŻNE:

Usługa dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów jest pracochłonna, samochód pozostaje w serwisie od 4 do 8 godzin. 

Na wykonywaną usługę udzielamy gwarancji.

 

Więcej informacji udzielą nasi doradcy serwisowi
tel. 14 626 10 26

design by GreenMouse

Copyright © 2020 slusarczyk-auto.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.